Super Smash Bros. Ultimate is opnieuw geüpdatet. Zodra je je game hebt bijgewerkt, zou deze versie 13.0.1 moeten hebben.
De update bevatte enkele aanpassingen aan de jager. In feite zei het officiële Nintendo Versus-account dat “dit de laatste update voor het aanpassen van de jager is, maar er kunnen in de toekomst andere updates worden uitgebracht om mogelijke bugs op te lossen”.
Versie 13.0.1 patch notes
- Algemeen
- Er zijn aanpassingen aan het spelsaldo doorgevoerd:
Vechter | Verplaatsen | Wijzigen |
---|---|---|
Donkey Kong | Neutrale aanval 2 | Verhoogde tijd dat trefferdetectie duurt. Verminderde kwetsbaarheid. |
Donkey Kong | Down Tilt Attack | De tijdsduur van tegenstanders in de schade-animatie verlengd. |
Donkey Kong | Neutraal speciaal | Verhoogde snelheid waarmee superpantser wordt geactiveerd. |
Link | Neutrale aanval 1 | Verhoogde aanvalssnelheid. |
Link | Down Tilt Attack | Aangepaste lanceerhoek. |
Link | Up Smash Attack | Verlengde lanceerafstand voor de laatste aanval. |
Perzik | Side Special | Maakt het gemakkelijker om randen vast te pakken. |
Daisy | Side Special | Maakt het gemakkelijker om randen vast te pakken. |
IJsklimmers | Dash Attack | Verhoogde aanvalssnelheid. |
IJsklimmers | Down Smash Attack | Verlengde lanceringsafstand. |
IJsklimmers | Up Special | Verhoogde aanvalssnelheid. Verhoogde de snelheid van de edge-grab range-detectie. |
Falco | Dash Attack | Verhoogde aanvalskracht met behoud van lanceerafstand. |
Falco | Zijwaartse aanval | Vergroot het aanvalsbereik aan de voorkant om overeen te komen met het visuele. |
Mewtwo | Zijwaarts kantelen | Verhoogd vermogen. Langere lanceringsafstand. |
Mewtwo | Voorwaartse worp | Verhoogd vermogen. |
Meta Ridder | Up Smash Attack | Vergroot aanvalsbereik. Aangepast zodat tegenstanders niet omvallen als ze met de eerste of tweede treffer worden geraakt. |
Meta Ridder | Voorwaartse luchtaanval | Verhoogd vermogen. |
Meta Ridder | Terugluchtaanval | Verhoogd vermogen. |
Meta Ridder | Up Throw | Verlengde lanceringsafstand. |
Wario | Neutrale aanval 1 | Verhoogd vermogen. Verminderde kwetsbaarheid. |
Wario | Neutrale aanval 2 | Verhoogde aanvalskracht met behoud van lanceerafstand. Verminderde kwetsbaarheid. |
Ike | Neutrale aanval 3 | Verhoogd vermogen. Langere lanceringsafstand. |
Ike | Up Smash Attack | Verlengde lanceerafstand voor het bereik met hoge schade. |
Ike | Side Special | Verhoogd vermogen bij het voorwaarts opladen op de grond. Verlengde lanceerafstand bij het voorwaarts opladen op de grond. |
Megaman | Dash Attack | Verlengde lanceerafstand voor de laatste aanval. Verhoogde aanvalssnelheid. |
Megaman | Down Smash Attack | Vergroot het schadebereik naar beneden. |
Megaman | Side Special | Verhoogd vermogen. |
Rosalina & Luma | Basisbewegingen | De lanceringsafstand verkort wanneer Luma wordt gelanceerd. |
Rosalina & Luma | Down Smash Attack | Het schadebereik van Rosalina naar binnen uitgebreid. |
Robin | Flurry-aanval | Vergroot aanvalsbereik. Verhoogd vermogen. |
Robin | Flurry Attack naar KO | Verhoogd aanvalsbereik. |
Bowser Jr. | Dash Attack | Maakt het gemakkelijker om meerdere keren te raken. Verhoogd vermogen. |
Bowser Jr. | Down Tilt Attack | Maakt het gemakkelijker om meerdere keren te raken. Aangepaste lanceerhoek voor de laatste aanval. |
Bowser Jr. | Up Smash Attack | Verhoogd vermogen. |
Bowser Jr. | Side Special | Verlengde lanceringsafstand tijdens het draaien. |
Ryu | Zijwaartse kantelaanval (sterk) | Verhoogde aanvalssnelheid. |
Ryu | Neutraal speciaal | Verhoogde aanvalskracht met behoud van lanceerafstand voor lichte, middelzware, zware en commando-invoeraanvallen. |
Ryu | Side Special | Verminderde kwetsbaarheid voor lichte, middelzware, zware en commando-invoeraanvallen bij gebruik op de grond. |
Cloud | Down Special | Verhoogde aanvalssnelheid voor Finishing Touch. |
Vermoeden | enz. | Verminderde kwetsbaarheid bij het herladen van inkt. |
Vermoeden | Zijwaarts kantelen | Verhoogd vermogen. Langere lanceringsafstand. |
Vermoeden | Up Tilt Attack | Maakt het gemakkelijker om tegenstanders op de grond te raken. |
Vermoeden | Zijwaartse aanval | Maakt het gemakkelijker om het hoge schadebereik te bereiken. |
Vermoeden | Neutraal speciaal | Vergroot de afstand van de opname. |
Ridley | Dash Attack | Verhoogd vermogen. Langere lanceringsafstand. |
Piranha-plant | Zijwaarts kantelen | Verlengde lanceerafstand voor de laatste aanval. |
Piranha-plant | Down Tilt Attack | Verhoogde tijd dat trefferdetectie duurt. Verminderde kwetsbaarheid. |
Piranha-plant | Luchtaanval naar beneden | De hoeveelheid tijd dat het meteooreffect duurt voor het schadevenster is verlengd. |
Piranha-plant | Down Special | Verkort de tijd om de verplaatsing te gebruiken. |
Min Min | Basisbewegingen | Verminderde kracht tegen schilden voor elke stoot. De lengte van sommige animaties aangepast wanneer ze op de grond werden neergeslagen, zodat ze overeenkomen met andere vechters. |
Min Min | Neutrale luchtaanval | De kwetsbaarheid bij het landen vergroot. |
Min Min | Zijwaartse aanval | De duur van de Drakenstraal verkort. |
Steve | Up Smash Attack | Verkort de duur van de animatie van een tegenstander wanneer deze wordt geraakt door verschillende delen van deze aanval. |
Pyra | Basisbewegingen | De lengte van sommige animaties aangepast wanneer ze op de grond werden neergeslagen, zodat ze overeenkomen met andere jagers. |
Pyra | Side Special | Verhoogde kwetsbaarheid. |
Mythra | Basisbewegingen | De lengte van sommige animaties aangepast wanneer ze op de grond werden neergeslagen, zodat ze overeenkomen met andere jagers. |
Mythra | Zijwaartse aanval | Verkorte lanceringsafstand. |
Sora | Basisbewegingen | De lengte van sommige animaties aangepast wanneer ze op de grond werden neergeslagen, zodat ze overeenkomen met andere jagers. |
- De Samus (Metroid Dread) & E.M.M.I. (Metroid Dread) amiibo worden nu ondersteund.
- Opmerking: als je naar amiibo gaat in Games & More en deze amiibo tegen het NFC-gebied tikt, kun je hun geesten ontvangen.
- Opmerking: Samus (Metroid Dread) kan worden gebruikt als Figure Player (FP).
- Er zijn verschillende problemen opgelost om de gameplay-ervaring te verbeteren.