Toby Fox – Volledige ontwikkeling Deltarune Chapter 2 Update

Toby Fox – Volledige ontwikkeling Deltarune Chapter 2 Update

Famitsu deelde eerder een snelle update van maker Toby Fox over de ontwikkelingsstatus van Deltarune Chapter 2.

Toby Fox heeft zelf een veel gedetailleerdere versie van die ontwikkelingsupdate gedeeld. Daar legt hij nog meer uit over hoeveel vooruitgang hij heeft geboekt in hoofdstuk 2 van Deltarune, inclusief een zeer ruwe routekaart met de geschatte voltooiingstijd van hoofdstuk 2 en daarna.

View post on imgur.com

Deltarune Hoofdstuk 2 hoogtepunten

  • Toby Fox bedankte iedereen nogmaals voor het steunen en aanmoedigen van hem in de afgelopen vijf jaar sinds Undertale’s vrijlating.
  • Hij bevestigt opnieuw dat Deltarune in hoofdstukken zal verschijnen en dat het veel moeilijker te maken zal zijn dan Undertale omdat het veel complexer is.
  • Sinds een paar maanden geleden heeft Toby Fox “leesbare contouren voor elk hoofdstuk in het spel voltooid, inclusief first-pass-dialoog voor bijna alle tussenfilmpjes, voorbeelden van de muziek, enz.”
  • Met Deltarune Chapter 1 als basis werken ze sinds mei 2020 aan Chapter 2, en de algehele inhoud zou tegen het einde van dit jaar klaar moeten zijn.
  • Toby Fox heeft met een klein team gewerkt om Deltarune te ontwikkelen, en hij is dankbaar voor hun hulp vanwege ernstige pols- en handpijn, waardoor hij moeilijk kan werken.
  • Hij heeft enige interesse in het uitbreiden van het huidige team met meer mensen, op voorwaarde dat ze goed met hem kunnen samenwerken en over de juiste kwalificaties beschikken.

Deltarune-statusschatting (zeer ruwe schattingen)

  • Hoofdstuk 2 (04.15.20 – 08.13.20)
    • Fase 1: ontwerp
      • Hoofdontwerp: 100% (dialoog, etc.)
      • Initiële setup: 100% (dingen die te maken hadden met het opzetten van mensen om het spel te maken, het toevoegen van foutopsporingshulpmiddelen, documentatie, enz.)
    • Fase 2: implementatie (05.01.20 ~ 08.13.20)
      • Kunst: 90%
      • Tussenfilmpjes: 80% (90% is gestart, heeft 2e doorgang nodig)
      • Bullet Patterns: 70% (vijanden zijn grotendeels voltooid, bazen zijn ongeveer 40% klaar, heeft een 2e pass nodig)
      • Niet-Bullet Battle-elementen: 30% (sommige ACT’s zijn voltooid en vijanden zijn vechtbaar, maar interactieve ACT’s moeten worden voltooid en gepolijst en de bazen worden niet buiten de bullet-patronen geprogrammeerd)
      • Audio: 80%
      • Kaarten: ??% de meeste zijn gestart of tijdelijke aanduiding, de meeste hebben een tweede doorgang nodig. NPC-interacties worden voltooid op alle plaatsen waar geschreven.
      • Overig: 65%
    • Fase 3: afwerking
      • Balanceren: 0%
      • Bugfixing: 0%
      • Vertaling: 0%
      • Porteren: 0%
  • Hoofdstukken 3 en verder
    • Fase 1: ontwerp
      • Verhaal en algemene spelvoortgang (eerste doorgang): 100%
      • Tussenfilmpjesdialoog (eerste passage, geen instructies voor filmpjes): 95%
      • Kaartontwerp (tekstueel): 70% (verschilt per hoofdstuk, eerdere hoofdstukken volledig voltooid)
      • Kaartontwerp (getekend): 0% (dit kost veel polsenergie, dus ik doe het pas als we beginnen met programmeren)
      • Enemy Design (conceptueel): 90% (alle bazen zijn bekend)
      • Enemy Design (bullets / visual): 80% (verschilt per hoofdstuk, eerdere hoofdstukken volledig voltooid)
      • Muziek (concept): 95%
      • Muziek (voltooid): 50%
      • Visueel ontwerp:
        • BG-concept (eerste doorgang): 75%
        • Belangrijk personage, bazen (first-pass): 100%
    • Fase 2
      • Sprite Art: 20%?
      • Creatie van andere inhoud: 0%
    • Fase 3
      • Gereedheid voor vrijgave: 0%