Star Fox Armada – Een afgelaste interne pitch van Retro Studios

Star Fox Armada – Een afgelaste interne pitch van Retro Studios

Wist je dat Gaming Star Fox Armada heeft ontdekt, een idee dat eerder intern voor de Wii U werd ingediend door Eric Kozlowsky, een voormalig artiest bij Retro Studios .

Maak kennis met Star Fox Armada

Tijdens zijn gesprek met de publicatie onthulde Kozlowsky details over wat er gepland was. In 2013 presenteerde hij het idee aan het studiopersoneel in de vorm van een paper van 12 pagina’s; het leiderschap besloot echter al snel om er niet mee door te gaan.

video
play-rounded-fill

Star Fox Armada-hoogtepunten

– De visuele benadering zou vergelijkbaar zijn geweest met het poppenspel dat te zien is op de vroege promotiefoto’s voor de serie. Zou het verhaal en de gameplay hebben voortgezet waar Star Fox 64 was gebleven – als het was gemaakt

— Het was onmogelijk dat Fox ooit zijn schip zou verlaten – In de nasleep van de strijd tegen Andross komt generaal Pepper tot de conclusie dat Corneria en het Lylat-systeem moeten worden gereconstrueerd

— Als gevolg van de oorlog met Andross zat de regering van Corneria zonder de middelen die nodig waren om zowel de militaire als de civiele sector weer op te bouwen — Pepper rekruteert Star Fox, en hun doel is om omliggende systemen te onderzoeken voor vrienden en middelen

— Pepper’s taak is ervoor te zorgen dat ze slagen. Fox en zijn team gaan op zoek naar een dreiging die veel gevaarlijker is dan Andross – met de bedoeling de gameplay van de originele Star Fox 64 te combineren met nieuwe open wereld- en multiplayer-mechanismen.

— In de modus voor één speler gingen spelers op missies aan boord van de Grote Vos en reisden ze naar verschillende planeten, sectoren, installaties en asteroïdengordels om de doelstellingen van die missies te bereiken. Verdien geld dat kan worden overhandigd aan Corneria, geüpgradede versies van je schepen of helemaal nieuwe schepen, zoals de Land Master-tank en de Blue Marine-onderzeeër – dit zijn slechts twee voorbeelden. Je moet beslissen hoeveel middelen je terugstuurt naar Corneria om te helpen bij de wederopbouw, en hoeveel middelen je voor jezelf houdt — Er zijn optionele sidequest-missies gepland die in de meer huurlingenhoek zouden leunen — Minder lineair en meer een missie -gebaseerde structuur is gepland – Fox kan over de verschillende decks lopen in wat neerkomt op een interactief menu

– GamePad zou het bedieningspaneel van een schip nabootsen met informatie over de huidige missie en welke delen van het schip zijn beschadigd door vijandelijke schade

– Voor coöpspel gebruikt speler 1 een Wii-afstandsbediening en nunchuck, terwijl speler 2 de GamePad gebruikt. Jij en een vriend of een groep mensen kunnen samen online spelen om taken op verschillende schepen uit te voeren — De “Armada” term speelt een rol omdat het je aanmoedigt om je eigen squadron op te bouwen, en er zullen luchtgevechten zijn opgenomen in de geplande “gevechtsmodus”. Je zou in staat zijn om je eigen antropomorfe karakters helemaal opnieuw te creëren

— In het spel zouden andere online spelers op je af komen zoals Star Wolf deed toen hij in Star Fox 64 verscheen, hoewel deelname hieraan volledig vrijwillig was — DLC is gepland om in de loop van de tijd uit te komen met meer schepen, missies en planeten .