GetsuFumaDen: Undying Moon – versie 1.1.0 patch notes

GetsuFumaDen: Undying Moon – versie 1.1.0 patch notes

GetsuFumaDen: Undying Moon heeft een belangrijke 1.1.0-update ontvangen van Konami. De game is bijgewerkt met nieuwe functies, verbeteringen en probleemoplossingen.

Versie 1.1.0 patch-notes

Hier volgen de volledige patch-opmerkingen voor de GetsuFumaDen: Undying Moon versie 1.1.0-update:

  • Nieuwe componenten
    • Polearms zijn geïntroduceerd als het nieuwe primaire wapen. Polearmen onderscheiden zich door hun vermogen om te pareren.
    • Polearms zijn zeer goed afgeronde wapens met enorme schade-output en aanzienlijk bereik, evenals het vermogen om te beschermen, tegengestelde aanvallen te pareren en Counter Slash te bieden met hun speciale actie.
    • Rusted Sword en Gleaming Great Katana worden ontgrendeld tussen de vijf Polearm-varianten. Armor Scrolls voor Great Severer, Raging Stone Flame en Omodakamaru, the Bloodthirsty Great Katana kunnen worden verkregen als drop-items en zijn vereist om ze te openen.
    • Als gevolg hiervan zijn Polearm Fragments en Polearm Armor Scrolls geïntroduceerd als drop-items.
    • Als nieuw subwapen zijn talismannen geïntroduceerd.
    • Talismannen bieden passieve effecten wanneer ze worden aangetrokken, maar hebben geen actieve modi of triggers.
    • Gebruik de vele krachtige secundaire effecten die Talismannen met zich meebrengen om met elk scenario om te gaan.
    • De Primal Refuge Talisman en Talisman of Inner Blinding zullen al ontgrendeld zijn tussen de negen Talisman-varianten. Wisdom Talisman, Divine Toxin Talisman, Hellfire Talisman, Carnage Talisman, Frost Armor Talisman, Vampiric Talisman en Afterlife Talisman Armor Scrolls kunnen worden ontdekt als drop-items en zijn vereist om ze te openen.
    • Als gevolg hiervan zijn Talisman Fragments en Talisman Armor Scrolls geïntroduceerd als drop-items.
    • Vanaf Veteran zijn er Mastery 2- en Mastery 3-niveau-trainingshandleidingen en Mastery-boeken beschikbaar.
    • Devotee, de vijfde selecteerbare moeilijkheidsgraad, is toegevoegd.
    • Om Toegewijde te ontgrendelen, verzamel je het object van bewijs dat is gevallen na het voltooien van de Veteran-moeilijkheidsgraad.
    • Zelfs als je eerder Veteraan bent gepasseerd, moet je het bewijsmateriaal verzamelen.
    • Tremor Pillbug, Baboon en Mad Scorpion zijn nieuwe vijanden.
    • De nieuw geïntroduceerde vijanden zullen verschijnen, beginnend met de Devotee-moeilijkheidsgraad.
    • Er is een nieuwe functie geïntroduceerd, het speciale wapentype.
    • De wapenrekken in het Getsu Clan Estate kunnen nu worden aangepast om wapens te bieden die eerder zijn ontgrendeld door gebruik te maken van Specialist Weapon Type.
    • Wapens kunnen worden geselecteerd via het menu in de Schattenzaal.
    • Wapens mogen alleen worden toegewezen aan drie wapenrekken bij de Shrine Maiden, maar niet aan het standaard wapenrek bij het Trainingsstandbeeld.
    • Als Flash is geactiveerd, verschijnen er nieuwe esthetische effecten.
    • U kunt dit effect uitschakelen door een instelling in het instellingenmenu te wijzigen.
    • De status van Rampage wordt nu weergegeven als een symbool op de HUD.
  • Wijzigingen in de gameplay
    • Veranderingen/toevoegingen aan het vechtsysteem
      • Na het voltooien van een luchtaanval tijdens je eerste sprong, mag je nu dubbel springen en een andere reeks conventionele luchtaanvallen of een unieke actie uitvoeren.
      • Deze update heeft geen effect op unieke acties die de gebruiker op de grond brengen.
    • Wijzigingen in het Flash-mechanisme.
      • Als je Flash activeert op een tegenstander die geen baas is, worden nu de effecten Lethal Slay of Rampage geactiveerd, afhankelijk van het wapen.
      • Lethal Slay kent een schadeboost toe die gelijk is aan de Flash-schadebonus.
      • Geeft een percentage van de gezondheid van het doelwit aan, geschaald naar de moeilijkheidsgraad.
      • In Commoner deelt Lethal Slay 100 procent van de maximale vitaliteit van de vijand uit, maar daarna wordt dit bij elke moeilijkheid gehalveerd.
      • Bovendien zal het landen van Lethal Slay op vijanden in het effectgebied van Nurarihyon nu geen rekening houden met de schadebeperking die Nurarihyon biedt.
      • Rampage: wanneer Flash op een tegenstander wordt geactiveerd, neemt de hoeveelheid schade die de vijand ontvangt van daaropvolgende aanvallen gestaag toe. De schademodifier van de tegenstander blijft behouden totdat het speelbare personage wordt aangevallen door een vijand.
      • Deze wijziging is ook van toepassing op de reguliere aanvallen van sommige wapens die geen Flash activeren. De totale impact van Rampage wordt beïnvloed door trainingsvaardigheden. Er zijn geen wijzigingen aangebracht in het activeren van Flash op bazen.
      • De volgende tabel toont de verdeling van Flash-effecten over wapens.
      • Knuppels, strijdparaplu’s, zwepen en stokken veroorzaken dodelijke slachtoffers.
    • Aanpassingen aan het Counter Action-systeem. Rampage: getriggerd door Katana’s, Spears, Dual Wield Weapons en Gauntlets.
      • Damage Absorb, Projectile Parry en Counter Slash zijn allemaal nieuwe vaardigheden.
      • Damage Absorb, een uniek mechanisme van Battle Umbrellas, en Counter Slash, een uniek mechanisme van Polearms, kunnen worden gebruikt door wapens met verdedigingstechnieken.
      • Battle Umbrellas en Polearms kunnen beide het Projectile Parry-effect gebruiken.
      • Hier volgen de effecten van elk mechanisme.
      • Schade absorberen: genees na een succesvolle parry voor een bedrag dat gelijk is aan de maximale vitaliteit van het personage van de speler.
      • Damage Absorb kan niet opnieuw worden geactiveerd totdat een bepaalde tijd is verstreken sinds het voor het laatst is geactiveerd.
      • Projectiel pareren: gebruik pareren op exacte momenten om tegengestelde projectielen te reflecteren.
      • Opgemerkt moet worden dat Projectile Parry geen invloed heeft op bepaalde projectielen van de tegenstander.
      • Counter Slash: Verhoogt de schade die wordt toegebracht door de eerste treffer van een speler voor een korte periode nadat hij zich met succes heeft beschermd tegen een aanval van de tegenstander.
    • Wijzigingen in hoe bewaken met de strijdparaplu en paalarm werkt.
      • Schade opgelopen tijdens het gebruik van een speciale actie met een bewakingsfunctie is sterk verminderd.
      • Bewakingsonderbrekingen zijn recentelijk in frequentie verhoogd.
      • Wapenbalans verschuift.
        • Succesvolle counters negeren nu vijandige bewakers en superpantsereffecten op Katana’s.
        • De basisschadewaarden van de knuppels zijn aanzienlijk verhoogd.
        • Base- en Break-schadewaarden voor Gauntlets zijn enorm verhoogd.
        • Vechtparaplu’s: tijdens het verdedigen richten vijandelijke aanvallen minder schade aan.
        • Bij de vierde reguliere aanvalstreffer worden vijanden nu in een andere richting en hoogte gegooid, wat eenvoudigere vervolgaanvallen vanuit de lucht mogelijk maakt.
        • Speer: de schade van de basiscombo is verhoogd.
        • Matchlocks: Nationfeller, de initiële schadewaarde van het Grote Kanon en de schade per rang zijn verlaagd.
        • Explosieven: de basisschade van alle explosieven is verlaagd.
        • Caltrops: het is nu mogelijk om vijanden vanuit de lucht aan te vallen.
  • Andere aanpassingen
    • Bepaalde tegenstanders die het personage van de speler op de grond naderen, hebben nu nieuwe actiepatronen.
    • Vallen die op willekeurige plaatsen zijn geplaatst, zijn aan de fasen toegevoegd.
    • Als het spel op een hogere moeilijkheidsgraad wordt gespeeld, worden er meer vallen geïnstalleerd.
    • De instellingen van de baas zijn aangepast.
    • De hitbox van de langeafstandszwaardaanval van de Armored Spirit is verminderd.
    • De projectielen van de Geisha Spirit zijn afgesteld (gedraaid) zodat ze altijd naar voren vliegen.
    • Vijanden zullen nu schade oplopen door statuseffecten vanaf het moment dat ze worden toegepast.
    • Als een tegenstander wordt aangevallen tijdens Frozen, wordt de tijd die nodig is om te bewegen verkort.
    • Van vijanden die Frozen zijn geweest, is nu hun bewaking verwijderd, waardoor ze schade kunnen oplopen.
    • Valpijlen en zwevende kruisboogpijlen bewegen nu in een langzamer tempo.
    • Valschade is verminderd (doornbedden, valpijlen, valsperen en guillotines).
    • Als Flash wordt geactiveerd, verschijnen er nieuwe audiovisuele effecten.
    • Vijanden zullen niet langer aanwezig zijn op de pieklocaties van Misty Peaks.
    • Spelers worden niet meer direct aangevallen na het teleporteren.
    • De ingangen van de controller zijn aangepast. (Alleen voor de schakelaar)
    • Systeemaanpassingen
    • Je kunt nu kiezen of je verder wilt gaan waar je was gebleven of wilt spawnen in de Getsu Clan Estate wanneer je een opslagbestand laadt vanuit het hoofdmenu van de titel Gegevens opslaan.
    • Je gegevens over de opgeschorte game worden vernietigd als je ervoor kiest om te spawnen op het landgoed van de Getsu-clan.
    • Demonisatie-aanpassingen
    • Demoniserende effecten zijn niet langer tijdgebonden.
    • Demonisatie-effecten verdwijnen niet meer na het verslaan van een baas.
    • Het effect van de x en y Hidden Arts is veranderd van het verhogen van de maximale duur van Demonization naar het verbeteren van het gemak waarmee Demonization geactiveerd kan worden.
  • Bugreparaties
    • Het spelscherm werd zwart en liep vast na opnieuw opstarten, wat verholpen was.
    • Een probleem opgelost waarbij de trappen in Subspace Citadel zouden sluiten, ongeacht of de relevante schakelaar werd aangeraakt.
    • Er is een probleem opgelost waarbij de schadewaarden van Subterranean Spider-aanvallen in sommige gevallen niet werden weergegeven.
    • Een bug opgelost waarbij esthetische effecten geactiveerd aan het begin van het baasscenario langer duurden dan zou moeten.
    • Er is ontdekt dat sommige breekbare objecten niet correct werden geladen.
    • Een bug opgelost waarbij het gebruik van Freeze op sommige vijanden ervoor zorgde dat het scherm vervormde.
    • De Japanse karaktereffecten waren misplaatst, wat is opgelost.
    • Er is een probleem opgelost waarbij het apparaat tijdens een filmpje in de sluimerstand werd gezet, waardoor de audiotiming niet goed was. (Alleen de Switch-versie)
    • Er is een probleem opgelost waarbij het toepassen van statuseffecten op bepaalde tegenstanders niet de gewenste animaties opleverde.
    • Een bug opgelost waarbij de gebruikersinterface onnauwkeurige informatie weergaf terwijl hij tegelijkertijd zielen oppakte en opeet.
    • Een probleem opgelost waarbij trefferdetecties voor het effectgebied van Nurarihyon onnauwkeurig waren.
    • Er is een probleem opgelost waarbij het scheepspodiumobject in de Grote Golf van Verdoemenis vast kan komen te zitten.
    • Een probleem opgelost waarbij de animaties van de Twin Tempest Demons in sommige scenario’s verkeerd waren.
    • Een probleem opgelost waarbij de animaties van sommige tegenstanders verkeerd waren tijdens het herstellen nadat er een pauze op hen was geactiveerd.
    • Als de Geisha Spirit toeslaat, speelt het Shamisen-geluidseffect niet meer.
    • Een bug opgelost die ervoor zorgde dat onnauwkeurige informatie werd weergegeven bij het wijzigen van de knoptoewijzing van subwapens met de eigenschap Ammo+.
    • De 3D-modellen voor Blazing Caltrops en Icy Caltrops waren gewisseld, wat opgelost was.
    • Bepaalde kaartbeelden die niet correct werden weergegeven, zijn gecorrigeerd.
    • Bepaalde teksten zijn gecorrigeerd.
    • Kleine bugfixes zijn ook inbegrepen.

De nieuwe GetsuFumaDen: Undying Moon versie 1.1.0-update is nu beschikbaar voor alle Nintendo Switch-gamers.

Over GetsuFumaDen: Undying Moon

GetsuFumaDen: Undying Moon combineert furieuze, roguelike hack-and-slash-gameplay met een prachtige duistere fantasie-setting gemaakt met traditionele Japanse kunststreken.

Gebruik als uitverkoren leider en beschermer van de levenden de bovenaardse bewapening en vaardigheden van de Getsu-clan terwijl je vecht tegen vele “Doden” en verder afdaalt in de hel om de oorzaak van de ramp te elimineren.

Visuals geïnspireerd door Ukiyo-e

Het universum van GetsuFumaDen is even mooi als gevaarlijk, geïnspireerd op de Japanse ukiyo-e-schilderstijl.

2D-animaties die levendig en energiek zijn, brengen de creatieve wereld tot leven.

Wrede, levensgrote baasgevechten

Een gereanimeerde demonenheer, een enorme duizendpoot en een vijfkoppige hydra zijn slechts enkele van de grote en verschrikkelijke wezens en yokai op je pad.

Verdedig jezelf tegen hun nooit eindigende aanval en kom zegevierend tevoorschijn om verder in de hel te duiken.

Gevechten zijn dynamisch en gebaseerd op wapens.

Beheers het ritme van felle zwaardgevechten: Japanse vechtsporten beïnvloedden het tempo en de timing van bewegingen.

Om je tegenstanders te slim af te zijn, gebruik je de kenmerkende speciale technieken van verschillende soorten wapens, zoals katana’s, strijdparaplu’s en speren.

Roguelike actie op zijn best

Hoewel de dood niet het einde is, blijft de planeet van de hel bestaan, waarbij elke poging nieuwe kaartlay-outs en moeilijkheden oplevert om te overwinnen.

Elke run brengt nieuwe kansen en uitdagingen met zich mee dankzij permanente upgrades, aanpasbare wapens en variabele niveauverbeteringen.

Systeem voor meeslepende wapenverbetering

Je hebt volledige controle over de mogelijkheid om gedurende het hele bouwproces krachten van primaire en subwapens te verzamelen, te upgraden en te ontgrendelen.

Krijg bij elke run upgrades voor je favoriete wapens en ga weer de strijd aan!

Power-Up-systeem voor Soul Devour

Verzamel zielen bij elke val om je kracht in realtime te vergroten.

Gebruik het unieke power-up-systeem om op een dynamische en strategische manier verbeteringen te kiezen.