Kingdom Hearts Producer – Native versie momenteel nog onbeslist

Kingdom Hearts Producer – Native versie momenteel nog onbeslist

Square Enix en Nintendo hebben aangekondigd dat de Kingdom Hearts-trilogie naar de Nintendo Switch zou komen, maar helaas allemaal als cloudversies.

Hoewel deze aankondiging goed werd ontvangen, waren veel fans teleurgesteld dat de games cloudversies zouden zijn in plaats van native ports. Wat voor 2 van de 3 titels niet echt een probleem zou moeten zijn.

In een recent interview met NintendoLife deelde producent van de Kingdom Hearts-serie producer Ichiro Hazama enkele van de redenen achter de beslissing, waarbij hij onder meer problemen met de opslagcapaciteit aanhaalde.

NintendoLife interview hoogtepunten

NintendoLife:

From an outsider looking in, we’ve seen other high-quality ports of classic Square Enix games like Final Fantasy X | X-2 run natively on Switch. So what was the reason to release the Kingdom Hearts series on Switch as Cloud Versions, instead of optimising them to run natively on Switch hardware?

Ichiro Hazama:

For some time, our director Tetsuya Nomura had expressed his desire to deliver the Kingdom Hearts series to Nintendo Switch players, him having seen and heard the demand, and so a great deal of consideration went into this internally.

Bringing these titles to Nintendo Switch proved to be quite difficult for various reasons, including the storage capacity of the hardware, but we’re excited that we were able to make it happen for the first time ever by utilizing the Cloud service.

Toen hij werd aangedrongen op de mogelijkheid om in ieder geval de eerste twee games native op het platform te krijgen, antwoordde Hazama dat de productie van een native versie nog “onbeslist” was. Dus met een beetje geluk zou dit kunnen betekenen dat Square Enix de mogelijkheid niet helemaal heeft uitgesloten en dat we in de toekomst mogelijk een native release voor ten minste Kingdom Hearts HD 1.5 + 2.5 Remix kunnen zien.

NintendoLife:

We understand it would have been near impossible to get the entire series running smoothly on Switch, but is it possible that Kingdom Hearts HD 1.5 + 2.5 Remix could ever be reworked to run natively on Switch later down the road? Is this just sort of a stop gap?

Ichiro Hazama:

At this moment in time, the production of a native version is undecided. We believe that the Cloud version is currently the best way to deliver the Kingdom Hearts series to Nintendo Switch players, but we are always excited to hear to feedback from our fans and want to thank them for all their support.

Laten we het hopen mensen, laten we het hopen.