Panic Button; Ongelooflijk druk met het ontwikkelen games

Panic Button; Ongelooflijk druk met het ontwikkelen games

Panic Button, de ontwikkelaar achter een aantal veelgeprezen Nintendo Switch-poorten, heeft onthuld dat ze op dit moment ongelooflijk druk zijn met het ontwikkelen van nieuwe titels voor de Nintendo Switch en andere platforms.

Gamasutra haalde in gesprek met Adam Creighton, directeur van ontwikkeling bij Panic Button, om te praten over de impact van de Nintendo Switch.

Panic Button’s Adam Creighton

You know that meme? With the dog? Drinking from a sprinkler? That’s me right now and we might have some other titles for that platform, and maybe some other games for other platforms, in the works. In terms of volume, I’m in this amazing place where as a studio we get to choose how we want to grow, and with whom, and with what projects.

My biggest challenge lately is not which projects do we pick to retarget to other platforms, but managing the other parts of our portfolio, picking the different projects that are exciting to different people in the studio, and being responsible about what I want to work on, versus what is best for the studio.

Wat het ook mag zijn, we houden echt van wat Panic Button de Nintendo Switch tot nu toe heeft gebracht, dus we houden zeker in de gaten wat er gaat gebeuren.