The Stone Of Madness aangekondigd

The Stone Of Madness aangekondigd

Uitgever Merge Games en ontwikkelaar Teku Studios hebben The Stone Madness voor Nintendo Switch en andere platforms aangekondigd.

The Stone Madness is een real-time tactiekspel waarin je speelt als vijf gevangenen die proberen te ontsnappen uit het jezuïetenklooster, een gekkenhuis en een inquisitiegevangenis. Spelers zullen tijdens de ontsnapping de geestelijke gezondheidsmeters van de personages moeten bijhouden, anders worden ze het slachtoffer van paranoia, dementie of andere negatieve effecten. Het wordt in het voorjaar van 2021 gelanceerd voor Switch en andere platforms.

video

Over The Stone Of Madness

The Stone of Madness is een hardcore real-time tactiek- en stealth-spel dat zich afspeelt in een Spaans gekkenhuis aan het einde van de 18e eeuw. Een versleten jezuïetenklooster in de Pyreneeën herbergt zowel een gekkenhuis als een inquisitiegevangenis.

Vijf mysterieuze personages zitten onder verschillende voorwendselen tussen de muren vast. Geplaagd door wrede straffen, waanzin en wanhoop, zullen ze binnenkort een plan bedenken om uit deze plek te ontsnappen.

Ontsnap aan de waanzin

Gebruik een isometrisch perspectief om de controle over je personages af te wisselen en te helpen ontsnappen.

Afhankelijk van hoe je speelt, zal hun gezond verstand verslechteren, waardoor ze een “Stone of Madness” krijgen en nieuwe handicaps en negatieve effecten zoals paranoia, dementie of aanvallen van geweld veroorzaken. Verken je omgeving, vind aanwijzingen en hulpmiddelen om je doel te bereiken. Maar wees voorzichtig, als je betrapt wordt op een plek waar je niet zou moeten zijn, zullen de bewakers niet aardig zijn …

Karakterprogressie en -regressie

We hebben allemaal onze sterke en zwakke punten en onze helden zijn niet anders. Elk personage begint met verschillende trauma’s en fobieën. Afhankelijk van hoe je speelt, zal hun gezond verstand verslechteren, waardoor ze een “Stone of Madness” krijgen en nieuwe handicaps en negatieve effecten zoals paranoia, dementie of aanvallen van geweld veroorzaken.

Dit verhoogt op zijn beurt de moeilijkheidsgraad van het spel. Personages kunnen ook positieve vaardigheden ontgrendelen of de negatieve effecten op hun gezond verstand omkeren door “Stones of Clarity” te vinden die verspreid zijn over het klooster. Sommige acties kunnen fobieën en andere mentale aandoeningen verergeren of zelfs nieuwe aandoeningen doen ontstaan.

Ontdek de geheimen van het klooster

Kies uit verschillende ontsnappingsplannen om uit te voeren, elk met zijn eigen verhalen, doelen, speciale personages en andere verrassingen. Tijdens het verkennen van het klooster kun je items of aanwijzingen tegenkomen die kunnen helpen bij verschillende ontsnappingsplannen of toekomstige pogingen. Deze items kunnen nieuwe inhoud ontgrendelen voor uw toekomstige play-through’s.

Je hebt geen herinnering aan deze plek …

Elk nieuw spel genereert een ander klooster dankzij een semi-procedureel systeem. Alles, van de lay-out van het klooster tot de locatie van het item, is variabel, waardoor elke spelsessie net zo fris is als de eerste.

Dag- en nachtcyclus

De tijd is continu in The Stone of Madness; De dag- en nachtfasen zijn opgesplitst met acties die overdag moeten worden uitgevoerd en voorbereidende activiteiten (genezen / knutselen / rusten) ‘s nachts. De meeste acties kunnen overdag worden uitgevoerd, terwijl andere beter ‘s nachts kunnen worden uitgevoerd met minder ogen kijken. Maar er zijn redenen waarom u ‘s nachts niet zou moeten rondsnuffelen …

Prachtig en origineel artwork

De beelden van The Stone of Madness zijn sterk geïnspireerd door de 18e-eeuwse kunstenaar Francisco De Goya. Alles, van landschappen tot kleding en zelfs karaktergezichten, wordt beïnvloed door de werken van De Goya. De combinatie van zijn stijlen met het schetsen en animeren van ons kunstenaarsteam heeft geresulteerd in talloze met de hand geschilderde scènes en honderden traditionele animaties die zowel in het oog springen als het isometrische perspectief dat The Stone of Madness gebruikt, versterkt.

Belangrijkste kenmerken

  • Meester-tacticus – Plan en voer je ontsnapping in realtime uit, gebruik de unieke vaardigheden van elk personage en ontsnap uit het klooster.
  • The Prisoners – Speel als vijf unieke en gebrekkige personages, ontdek waarom ze allemaal gevangen zitten.
  • Geheimen van het klooster – Verken het klooster en je kunt items of aanwijzingen tegenkomen om nieuwe inhoud te ontgrendelen voor toekomstige doorspelen.
  • Karaktervoortgang en -regressie – Elk personage heeft speciale vaardigheden en unieke gebreken die kunnen helpen, belemmeren of vooruitgang boeken.
  • Eindeloze ontsnappingen – Er zijn meerdere ontsnappingsplannen om te proberen door het klooster te verkennen. De kloosterkaart verandert ook met elke play-through, waarbij de sleutel en items naar andere locaties worden verplaatst.
  • Verbluffende en originele kunst – Exquise handgeschilderde en originele werken geïnspireerd door de 18e-eeuwse kunstenaar Francisco De Goya

Inspiraties

  • Onderbroken lijnen
  • Commando’s
  • Darkwood
  • Desperados III
  • Shadow Tactics: Blades of the Shogun
Ad