Cuphead Devs – Delicious Last Course moeilijkheidsgraad, ontwikkeltijd en meer

Cuphead Devs – Delicious Last Course moeilijkheidsgraad, ontwikkeltijd en meer

Cuphead’s maker, Studio MDHR, heeft meer informatie onthuld over de op handen zijnde Delicious Last Course DLC van de game.

Deze informatie komt uit een Destructoid-interview waarin ze met ontwikkelaars Chad, Jared en Maja Moldenhauer en producer Eli Cymet om tafel gingen voor een hands-on preview en praten over de DLC. Tijdens het gesprek ging het team in op de complexiteit van de DLC, de verlengde productieperiode, de verwachte fysieke release en andere zaken.

De grondbeginselen van de DLC

Na het voltooien van ten minste één van de Mausoleum-niveaus, kunnen spelers de DLC verkrijgen.

Het plot draait om het tot leven wekken van mevrouw Chalice met materialen die zijn verkregen van de DLC-bazen.

Moeilijkheid van DLC

Dit zullen “de moeilijkste grote bazen tot nu toe” zijn.

“Dus de eerste game was zoiets als elk gevecht de eindbaas van een andere game was?” zegt Jared. Wat als elke baas in de DLC de laatste baas van Cuphead was? Het zal… iedereen zou blij moeten zijn om te zien hoeveel meer we in de Cuphead DLC zelf hebben gestopt.”

“moeilijkheidsniveaus…

We wilden een nieuwe benadering ontdekken om dingen in evenwicht te brengen en gamers extra alternatieven te bieden. Het hebben van extra keuzes met wapens en charmes, evenals de verplaatsingsset van Chalice, compenseert bepaalde moeilijkheidsgebieden. Je kunt deze patronen echt uitbuiten… deze gebreken om de gamer in alle omstandigheden aanzienlijk sterker te maken.”

Cymet over DLC-lengte: “Als je tegenzin in mijn stem voelt, is dat niet omdat we er geen cijfer op willen plakken…

Intern varieert dit. Ik geloof dat je toegewijde Speedrun-kaliber Cuphead-spelers hebt, maar ik kan niet antwoorden op wat hun vaardigheidsniveau kan bereiken. De DLC… en ik speel hem nog steeds en gebruik Chalice in het hoofdspel… de DLC-ervaring kostte me tussen de drie en vier uur om te voltooien. Dat is een mogelijke tussenoplossing.”

De langdurige groei

“Misschien hebben we DLC iets te vroeg onthuld”, zegt Chad. We waren van plan een zeer verbazingwekkende uitzending te produceren … maar de zaken liepen een beetje uit de hand en we hadden wat sluipschutters. Als we het eindproduct zien, functioneert het goed als een DLC-product… We beschouwen het nog steeds als een DLC-component omdat het fantastisch functioneert.”

Mogelijkheid tot fysieke vrijgave

Maja zei dat het “uiteindelijk” zal aankomen met meer informatie over twee of drie maanden.

Wat komt er daarna?

“Nu de DLC compleet is, bevinden we ons op een fantastische plek voor toekomstige games en andere genres die we willen verkennen”, zegt Chad. We blijven ons ontwikkelen in de Studio MDHR-look.”

Ad