Digital Foundry: Monster Hunter Rise analyse

Digital Foundry: Monster Hunter Rise analyse

Digital Foundry heeft de handen ineengeslagen met Monster Hunter Rise, dat vrijdag wordt uitgebracht en is behoorlijk onder de indruk.

De nieuwste game in de langlopende franchise is de eerste op de Nintendo Switch die de RE Engine van Capcom gebruikt en Digital Foundry zegt dat de “compromissen duidelijk zijn, maar de resultaten indrukwekkend.” Als het spel gedokt wordt gespeeld, is de resolutie 1344 × 756 en de handheld 960 × 540. Gelukkig heeft Capcom de framesnelheid vergrendeld op 30 fps.

video

Monster Hunter Rise-analyse

“Het algehele detailniveau blijft natuurlijk lager dan die van Monster Hunter World, en je zult in veel gebieden zeker het uiterlijk van het‘ platte gestructureerde oppervlak ’opmerken vanwege de beperkte dekking van het gebladerte, maar het werkt over het algemeen. Het veel kleinere dorpsgebied is zeker een van de hoogtepunten met prachtig gebruik van verre landschappen om een ​​eenvoudige gameplay-hub een mooie esthetiek te geven.

En dat wordt geleverd ondanks het beperkte gebruik van de volledige functieset van de RE Engine. Dat gezegd hebbende, betekent ‘beperkt’ niet dat functies helemaal niet worden gebruikt. Bokeh-scherptediepte is bijvoorbeeld waarschijnlijk te rekenkundig duur voor gameplay, maar verschijnt wel in door een motor aangedreven tussenfilmpjes.

De beeldkwaliteit is acceptabel, maar in plaats van anders dan uw gemiddelde moderne release, aangezien het tijdelijke anti-aliasing volledig negeert ten gunste van een scherpere maar luidruchtiger look. In gedokte modus suggereert het aantal pixels een vaste resolutie van 1344 × 756 met randen die een normaal aantal monsters produceren van 21 van de 30 pixels.

Vanwege de aard van de afbeelding is het gemakkelijker te tellen dan uw typische moderne game-release. In de draagbare modus wordt dit verlaagd tot 960 × 540, wat ooit zo iets lager is dan de oorspronkelijke resolutie van het PS Vita-scherm. Hoe dan ook, het is een leuk uitziende game – volgens de huidige normen is het niet verbluffend, maar het is goed gemaakt voor het doelplatform, en dat is natuurlijk het punt. “

“Alles bij elkaar genomen vind ik dat Capcom lovenswaardig werk heeft verricht bij het bouwen van deze nieuwste Monster Hunter-aflevering. De RE Engine is goed te schalen en de ontwikkelaars hebben de juiste balans gevonden met de technologie om ervoor te zorgen dat je een goed uitziende game krijgt zonder de prestaties van de Tegra X1-processor te tanken.

De juiste bezuinigingen zijn gemaakt en het spel ziet er over het algemeen nog steeds geweldig uit, ook al zien bepaalde secties er soms een beetje eenvoudig uit. Het lijkt erop dat Capcom nog niet klaar is met het spel, en bij de aangekondigde komst van een pc-versie volgend jaar kunnen er nog meer functies van de RE Engine worden ingezet voor een rijker ogende, vloeiendere game. Maar in het hier en nu is Monster Hunter Rise in ieder geval een aanbevolen Switch-aankoop. ”